Nauczanie zdlane Pszczóki
Propozycja zajęć czwartek 29.10.2020r.
- 1. „Zagadki jesieni” – rozwiązywanie zagadek o tematyce jesiennej
Pada, kapie, leje,
Chlupie, za szybami gada,
Smutną bajkę, długą bajkę
Sennie opowiada. (DESZCZ)
Gonię po niebie chmury,
Latawce porywam w górę.
Schylam w sadzie drzewa,
Czasem gwiżdżę, czasem śpiewam.
Nigdzie nie postoję!
Czy znasz imię moje? (WIATR)
- 2. „Jesień” – praca plastyczna
Dzieci przy użyciu farb w kolorach jesieni (czerwony, pomarańczowy, żółty, brązowy) malują to co kojarzy im się z tą porą roku
lub mogą pokolorować dołączone kolorowanki (technika dowolna).
3. Zabawa ruchowa „Omiń muchomora”
Należy rozłożyć w linii prostej dostępne w domu przedmioty w takiej odległości, aby dziecko slalomem mogło omijać „Muchomory” i dobiec do końca trasy. Zabawę powtarzamy skacząc na dwóch nogach, potem na jednej.
4. Karta pracy w ćwiczeniu str. 48 DLA 5-LATKÓW
„Co nie pasuje?” – wskazywanie w zbiorach elementów niepasujących do pozostałych oraz cech wspólnych dla wszystkich elementów zbioru.
5. Karta pracy w „Rysowanki” str. 9 DLA 4-LATKÓW
Narysuj diamenty po śladzie i pokoloruj według wzoru.
Pozdrawiam i życzę zdrówka!!!
Wychowawca Wioleta Parchociuk-Tomczyk
Jesienna kolorowanka z wiewórką
====================================
Propozycja zajęć piątek 30.10.2020r.
- 1. „Jakie to zwierzątko?” – zabawa z elementami logopedycznymi
Rodzic demonstruje dzieciom ilustracje zwierząt (pies, kot, królik, chomik, rybki, papuga). Zadaniem dziecka jest powiedzieć, co widzi na ilustracji następnie podzielić wyraz na sylaby (pies – 1 sylaba, kot – 1 sylaba, kró-lik 2 sylaby, cho-mik 2 sylaby, pa-pu-ga 3 sylaby). Podczas dzielenia na sylaby dzieci mogą klaskać.
2. „Chory kotek” S. Jachowicz
https://www.youtube.com/watch?v=UsbCF5tHQYo
Dzieci wysłuchują utworu, a następnie odpowiadają na pytania.
Pytania:
Kto był chory?
Gdzie leżał kotek?
Kto przyszedł do kotka?
Dlaczego kotek był chory?
Dla chętnych: wykonaj ilustrację do wiersza.
3. Karta pracy w ćwiczeniu str. 49 DLA 5-LATKÓW
„Jak dbać o pupila?” – rozpoznawanie i nazywanie potrzeb zwierząt, wdrażanie do brania odpowiedzialności za swojego pupila. Dzieci opowiadają o sytuacjach przedstawionych na ilustracjach (czego potrzebuje zwierzątko przedstawione na obrazku i w jaki sposób udzielić mu pomocy). Łączą linią obrazki w pary. W ostatniej kolumnie wklejają lub rysują akcesoria, których potrzebują zwierzęta.
4. Karta pracy w „Rysowanki” str. 33 DLA 4-LATKÓW
Dokończ rysować kota. Narysuj mikę po śladzie i pokoloruj rysunek.
5. „Zwierzęta” – układanie pociętych obrazków w całość.
Ilustracje należy pociąć na 4 części lub 5 w zależności od możliwości dziecka. Jeśli dziecko daje sobie radę z 4 lub 5 elementami, to można utrudnić zadanie i pociąć na więcej elementów.
chomik, kot, królik, papuga, pies, rybki
Pozdrawiam i życzę zdrówka!!!
Wychowawca Wioleta Parchociuk-Tomczyk