Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Henryka Dąbrowskiego w Krobanowie

Tutaj powinien być opis

Nauczanie zdlane Pszczóki

Propozycja zajęć  czwartek 29.10.2020r.

  1. 1.     „Zagadki jesieni” – rozwiązywanie zagadek o tematyce jesiennej

 Pada, kapie, leje,

Chlupie, za szybami gada,

Smutną bajkę, długą bajkę

Sennie opowiada. (DESZCZ)

 Gonię po niebie chmury,

Latawce porywam w górę.

Schylam w sadzie drzewa,

Czasem gwiżdżę, czasem śpiewam.

Nigdzie nie postoję!

Czy znasz imię moje? (WIATR)

 

  1. 2.     „Jesień” – praca plastyczna

Dzieci przy użyciu farb w kolorach jesieni (czerwony, pomarańczowy, żółty, brązowy) malują to co kojarzy im się z tą porą roku

lub mogą pokolorować dołączone kolorowanki (technika dowolna).

 3.     Zabawa ruchowa „Omiń muchomora”

Należy rozłożyć w linii prostej dostępne w domu przedmioty w takiej odległości, aby dziecko slalomem mogło omijać „Muchomory” i dobiec do końca trasy. Zabawę powtarzamy skacząc na dwóch nogach, potem na jednej.

 4.     Karta pracy w ćwiczeniu str. 48    DLA 5-LATKÓW

„Co nie pasuje?” – wskazywanie w zbiorach elementów niepasujących do pozostałych oraz cech wspólnych dla wszystkich elementów zbioru.

 5.     Karta pracy w „Rysowanki”  str. 9          DLA 4-LATKÓW

Narysuj diamenty po śladzie i pokoloruj według wzoru.

 

 Pozdrawiam i życzę zdrówka!!!

Wychowawca Wioleta Parchociuk-Tomczyk

Jesienna kolorowanka z wiewórką

Jesienna malowank 

====================================

Propozycja zajęć  piątek 30.10.2020r.

  1. 1.     „Jakie to zwierzątko?” – zabawa z elementami logopedycznymi

Rodzic demonstruje dzieciom ilustracje zwierząt (pies, kot, królik, chomik, rybki, papuga). Zadaniem dziecka jest powiedzieć, co widzi na ilustracji następnie podzielić wyraz na sylaby (pies – 1 sylaba, kot – 1 sylaba, kró-lik 2 sylaby, cho-mik 2 sylaby, pa-pu-ga 3 sylaby). Podczas dzielenia na sylaby dzieci mogą klaskać.

2.     „Chory kotek” S. Jachowicz

https://www.youtube.com/watch?v=UsbCF5tHQYo

Dzieci wysłuchują utworu, a następnie odpowiadają na pytania.

Pytania:

Kto był chory?

Gdzie leżał kotek?

Kto przyszedł do kotka?

Dlaczego kotek był chory?

 
Dla chętnych: wykonaj ilustrację do wiersza.

 3.     Karta pracy w ćwiczeniu str. 49    DLA 5-LATKÓW

„Jak dbać o pupila?” – rozpoznawanie i nazywanie potrzeb zwierząt, wdrażanie do brania odpowiedzialności za swojego pupila. Dzieci opowiadają o sytuacjach przedstawionych na ilustracjach (czego potrzebuje zwierzątko przedstawione na obrazku i w jaki sposób udzielić mu pomocy). Łączą linią obrazki w pary. W ostatniej kolumnie wklejają lub rysują akcesoria, których potrzebują zwierzęta.

 4.     Karta pracy w „Rysowanki”  str. 33         DLA 4-LATKÓW

Dokończ rysować kota. Narysuj mikę po śladzie i pokoloruj rysunek.

 5.     „Zwierzęta” – układanie pociętych obrazków w całość.

Ilustracje należy pociąć na 4 części lub 5 w zależności od możliwości dziecka. Jeśli dziecko daje sobie radę z 4 lub 5 elementami, to można utrudnić zadanie i pociąć na więcej elementów.

 chomik, kot, królik, papuga, pies, rybki

Pozdrawiam i życzę zdrówka!!!

Wychowawca Wioleta Parchociuk-Tomczyk