Tutaj powinien być opis

Nauczanie zdalne Miodoludki

Propozycja zajęć na dzień 29.10.2020

Dla dzieci z grupy Miodoludki:

  1.  Filmik o jeżu    .

 https://www.youtube.com/watch?v=cfnLRfZ7oAk

  1. Wysłuchanie wiersza ‘ Jeż to  malutki  zwierz”.

https://www.youtube.com/watch?v=imMf7N9ZfRs

  1.  Wysłuchanie piosenki „ Jeżyk”.

    https://www.youtube.com/watch?v=KNjXX09QztA

  1. Śpiewanki –pokazywanki „ Tak-nie” .

https://www.youtube.com/watch?v=aNXUJTXBN_Q

  1. Jesienne zgadywanki  .

https://www.youtube.com/watch?v=g6TK-ZGSuMg 

  1.   Utrwalenie piosenek :

   „Dmucha wiatr ”   https://www.youtube.com/watch?v=RNL5xekCBsI

   „Do przedszkola idzie maluch”     https://www.youtube.com/watch?v=GQb7ciGRZBU

  1. Praca plastyczna „ Jeżyk”  ( załączniki - dla trzylatka , dla czerolatka)

M. M., S. G.-L.

=======================================================

Propozycja zajęć -  piątek 30.10.2020

  1. „Moja ulubiona Przytulanka”-  Krótka rozmowa z dzieckiem na temat ulubionej zabawki.  Rodzic  koordynuje wypowiedź  i wspomaga dziecko zadając pytania:
    - Czy twoja zabawka ma imię?
    - Skąd ją masz?
    - Jakiego jest koloru?
    - Dlaczego właśnie ona jest twoją ulubioną?
    itp.

 1. Praca plastyczna „Niedokończony rysunek” – rodzic pokazuje największego misia jaki jest w domu. Zachęca dziecko, by opisało jak miś wygląda (wyliczając kolejno wszystkie jego części ciała).  Na dużym arkuszu papieru (można skleić kilka kartek z bloku rysunkowego) rodzic zaczyna rysować misia np.: głowę. Dziecko dorysowuje kolejną część ciała – brzuszek; rodzic – łapki; dziecko – uszy itd. Do zabawy można włączyć wszystkich członków rodziny:  siostrę, brata, babcię czy dziadka. Po zakończeniu pracy wszyscy podziwiają wspólne dzieło, chwalą za wysiłek  i przywieszają np.: na lodówce.

 2. „Gdzie jest moja ulubiona zabawka?” -  rodzic wraz z dzieckiem przygląda się zabawce, która za chwilę zostanie schowana. Dziecko zamyka oczy, a mama bądź tata kładzie zabawkę w inne miejsce.  Zadaniem dziecka jest opisać gdzie ona jest: obok czego, na czym, w czym,  pod czym, między jakimi przedmiotami. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie, tak by dziecko przypomniało sobie i utrwaliło wszystkie określenia (załącznik).

 3. Utrwalanie wierszyka: „Mam trzy latka…”
https://www.youtube.com/watch?v=pxoBBnZ4w0w

 4. Malowanie farbami - pomaluj wybrany obrazek paluszkiem (załącznik).

 auto, miś, lalka, pajac, piłka, misiu

Pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy:
Sylwia Guć-Langner i Mariola Michalak